RSS

Hvordan lese med hjelp av TextAloud

25 Oct

I denne posten ønsker jeg å vise hvordan man kan få lest opp tekst ved hjelp av tekst til tale program. Programmet jeg bruker heter TextAloud. Jeg synes dette programmet fungere godt, og har en del funksjoner som gjør det veldig enkelt å bruke. Noen av disse blir vist i youtube filmen jeg har laget.

Jeg bruker ikke tekst fra et skannet dokument i denne filmen, jeg bruker heller tekst fra nettet. La oss komme i gang, videoen finner du her.

Dessverre er ikke lyd og bilde helt i synk og lydkvaliteten er egentlig bedre enn den høres ut på filmen. Håper jeg allikevel klarer å få frem hvor lett det er å få lest opp tekt fra en web side med TextAloud.

 
2 Comments

Posted by on October 25, 2011 in Norsk (Norwegian), TextAloud

 

2 responses to “Hvordan lese med hjelp av TextAloud

  1. Håkon

    October 26, 2011 at 8:16 pm

    Smuude greier. Gidder du gjøre en sak på hvordan og hvor man kan laste ned forskjellige stemmer?

     
  2. nilsolve

    October 26, 2011 at 9:16 pm

    Det skal jeg gjøre, fint med spørsmål. Ikke vær redd for å komme med forslag til andre poster også🙂

     

Leave a Reply

 
